Nieuwe huisstijl; een frisse start

De huisstijl is de visuele presentatie van je bedrijf. Door een huisstijl te ontwerpen die bij de onderneming past en deze consistent door te voeren, wordt de naamsbekendheid versterkt en de identificatie door personeel vergroot.

Het is ook een goede manier om je te onderscheiden van de concurrentie. Het laat een onderneming eruit springen en bepaalde waarden uitdragen waar de doelgroep zich in kan herkennen.

Elementen van een huisstijl

Een huisstijl bestaat uit verschillende elementen:

Woordmerk
Het logo zoals Google.

Beeldmerk
Het symbool dat verwijst naar de activiteiten of specifieke kenmerken van de onderneming, zoals de schelp van Shell.

Typografie
Het lettertype dat gebruikt wordt. Hiermee kan een onderneming een bepaald element benadrukken zoals zakelijkheid door een lettertype als Arial of speelsheid door het gebruik van Comic Sans.

Kleur
Voor kleuren geldt hetzelfde als voor typografie. Met grijs straal je bijvoorbeeld zakelijkheid uit en met veel felle kleuren speelsheid.

Kenmerkende vormen
Bijvoorbeeld de golf onder Coca-Cola of de strepen van Adidas.

Samen vormen al deze elementen de huisstijl van een bedrijf. Dat wil echter niet zeggen dat alle vijf elementen altijd gebruikt moeten worden om de onderneming in beeld te brengen. Een bepaalde kleur of alleen het logo kan soms al voldoende zijn om een gevoel van herkenning bij de doelgroep op te roepen.

Wij kunnen een nieuwe huisstijl samen met u realiseren. Ook kunnen wij uw bestaande huisstijl re-stylen, zo heeft u toch een nieuwe, frisse look en kunt u geleidelijk uw huisstijl gaan gebruiken.

Huisstijl Haaksbergen

Kijk voor huisstijlen die we onlangs gerealiseerd hebben bij referenties.

Vul het contactformulier in voor een vrijblijvende afspraak of voor meer informatie.